2014 wurde der Film veröffentlicht. Der Film ist den Genres Dokumentarfilm eingeordnet. Style Wars In The Cutting Room ist vergleichbar mit Mickey Reece’s Belle Île (2020), Jean-Marie Straub und Danièle Huillet bei der Arbeit an einem Film nach Franz Kafkas Romanfragment Amerika (1983), ADM: DOP (2003), Killer Instincts: Richard Widmark and Ida Lupino at Twentieth Century Fox (2008), The Kingdom of Dreams and Madness (2013), That Guy Dick Miller (2014), Not Your Average Joe, Cinema Futures (2016), Näin tehtiin Poissa (2020), Drama Out of a Crisis: A Celebration of Play for Today (2020), Cinéma! Cinéma! The French New Wave (1992), How Animated Cartoons Are Made (1919), Game of Thrones: The Last Watch (2019), Stale Popcorn & Sticky Floors (2023), François Truffaut: 25 Years, 25 Films (1993), Heckler (2007), Emulsional Rescue: Revealing 'The Godfather' (2008), Skutečnost Noci svatojánské (1959), To Tell the Truth: A History of Documentary Film (1928-1946) (2012) und Art Never Sleeps. Die Produktion von Style Wars In The Cutting Room leitete Henry Chalfant. Die Regie von Style Wars In The Cutting Room machte Victor Kanefsky. Zu sehen sind in dem Film zum Beispiel Sam Pollard als Himself / Editor of Style Wars.